godmorgon. Kunde inte prata i slutet av kvällen igår.. Så himla ont i halsen och huvudvärk. Kunde inte somna. Kl 5.30 vaknade jag och sen somnade jag om, jättejobbigt att vakna upp och somna om, tycker jag. Vill liksom sova mina 8h i sträck, hehe. 

Igår fick jag ett brev, en bekräftelse, från Socialstyrelsen. Jag har nämligen anmält mig till donationsregistret. Efter min död vill jag donera mina organ och vävnader till transplantation. Men bara till transplantation. Jag vill inte att de går till forskning. 

Jag tycker fler ska fundera över att donera, göra något fint. Visst, det finns andra sätt att visa det på kanske... Ge blod. Det får man ändå tillbaka, inte samma sak som att ge bort en njure riktigt. På tal om det, jag får snart reda på om jag får bli blodgivare eller inte! 
 
Våga ta ställning! 
 
 

3 kommentarer

finanatten

04 Nov 2014 16:33

Tycker det är något värdigt :) Som sköterska tycker jag också detta är något många borde fundera på :) Mycket bra :) keep it up!

finanatten

04 Nov 2014 16:34

Tycker det är något värdigt :) Som sköterska tycker jag också detta är något många borde fundera på :) Mycket bra :) keep it up!

Ida

05 Nov 2014 19:55

Det är så fint och även värt att donera!

Kommentera

Publiceras ej