Hej! Berättade för C idag om att min attackupplevelse och han tyckte att jag skulle skriva det här och dela med mej till allmänheten.

Vi har nästan alltid, från hösten till våren, rådjur bakom vårt hus. BAKOM. Har aldrig sett rådjuren någon annanstans i närheten av vårt hus, förutom i skogen bakom huset. Men rådjuret befann sig på framsidan när attacken inträffade.

Jag öppnar ytterdörren och går ut. Låser som vanligt och hinner vända mej om innan jag ser ett rådjur stå vid vår brevlåda. Första tanken var; okej, ta det lugnt. Bara ett rådjur... De är snälla. Spring inte nu. (försökte le och se snäll ut, hahah)

Jag fortsätter stå blickstilla. Men så hörs en bil köra ner på vår gata och ska parkera. Rådjuret blev rädd, antar jag... SÅ, den springer iväg först. Men vänder sig och springer tillbaka mot mej när den ser grannen som parkerat bilen!! Jag skiter nästan ner mej, och ruschar runt huset, ställer mej bakom bordet på altanen, haha.... lite roligt nu i efterhand!

Jag trodde seriöst att den ville attackera och bita mej. Var såååå rädd. Helt sjukt. Ville gråta.. Men var tvungen att skynda mej in till stan, så jag säkrade läget och halvsprang iväg, haha..

 
ett annat besök för 73 veckor sen, haha!

Kommentera

Publiceras ej